Igualada aigualida, inigualablement endausada

dausaIICom cada any l’elegant ciutat d’Igualada acull el mes de juliol el Festival Anòlia, amb un grapat de concerts amb grups de renom arreu del territori que converteixen la capital de L’Anoia amb un referent musical al Principat al llarg d’aquestes setmanes d’estiu. Enguany ha celebrat la 27a edició i ha aplegat formacions com Els Catarres, La Pegatina, Joan Dausà i els Tipus d’Interès, Aspencat, Big Mama o The Penguins, des de l’11 fins al 26 de juliol.

El passat divendres 24 de juliol fou el torn de Joan Dausà i els Tipus d’Interès, acompanyats del Quartet de Corda. El concert, als Jardins de la Sala, començà amb un acústic i melòdic “Jo mai mai”, hit del primer treball que féu saltar a la fama a la formació. Tres cançons harmoniosament afinades amb el quartet de corda, que dóna el toc de profunditat senyorial inigualable, i començaven a caure gotes a l’escenari, contràriament al que diu la dita popular. El públic, meitat igualadí meitat provinent d’arreu del país, sondeig ja realitzat prèviament per Dausà, com ja és tradicional als seus concerts, corregué a aixoplugar-se als tendals dels Jardins i, amb no més de mitja hora, s’informava als assistents que a dins la Sala continuava el concert. Un imprevist que convertí la nit en una vetllada més íntima i propera, recordant la germanor dels focs de camp, com el mateix vocalista digué. I és que l’enyorança i la melancolia són presents a les seves cançons i a la seva vida. “Truca’m” obrí el concert-foc de camp, trista, com gran part de les composicions de Dausà, amb un missatge d’un “compta-hi, però no vinguis amb mi”. I és que les cançons de la banda van de la tristesa a l’alegria, per treure-hi ferro, com ell mateix explicava. Amb “On seràs demà”, de títol homònim al seu darrer treball, Dausà reflecteix aquella por a la pèrdua i la certesa que, demà, la bellesa serà igual o superior a la que teníem, si sabem enfrontar els canvis de la vida amb el cap ben ferm. El líder de la banda aprofita per anunciar que també se’n pot lluir la samarreta, que pot ser usada per no despertar-se sol, sempre que es rebi la resposta d’un: “a casa teva”. Els concerts d’en Dausà i els Tipus d’Interès no perden en cap moment la connexió amb el públic. En aquest cas, fou la pregonera jorbenca l’afortunada a sortir a l’escenari i donar aquell toc familiar i desenfadat a l’espectacle. Dausà dedicà el seu tema “Quan tothom dorm” al poble de Jorba. A “Quan soni la tendresa”, probablement el tema més trist de Dausà, el músic demana que si marxa abans que ho facis tu, que soni aquella cançó que ens feia sentir tant forts com quan comptàvem tres segons i deixàvem caure el cos en aquell pont, fent menció a “Tendresa” de Lluís Llach. Sentint-nos forts, l’Hèctor retorna amb el seu desig enmaiat roquer i per acabar la vetllada, en Joan declara a la Judit, abans que marxi, un “tant tu com jo sabem que no estar junts no té sentit”, amb un cànon a dos veus cantat pel públic, a tall d’Epíleg de joc de nens grans amb un tipus d’interès.

 TEXT: Clàudia Viladrich

 FOTOS:Marta Albet.

Anuncis

About rockdema

Diari de música en català. Mostra totes les entrades de rockdema

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: