Pòster de Loop (Flatstock Primavera Sound)

ELS PÒSTERS DE CONCERTS EN FORMAT DE QUADRES ARTÍSTICS

Spencer (Petting Zoo)

Cartell de Loop a la parada de Petting Zoo (Flatstock, Primavera Sound 2014)

Cartell de Loop a la parada de Petting Zoo (Flatstock, Primavera Sound 2014)

Un altre dels artistes presents a la 3a edició de Flatstock a Barcelona (Primavera Sound) és l’Spencer, de l’estudi Petting Zoo. L’Spencer és qui va fer el pòster oficial de Loop per al Primavera Sound 2014 i és un dels artistes amb qui vàrem tenir una entrevista més interessant. Loop, grup londinenc de culte dels anys 80, que es va dissoldre el 1991, es va tornar a reunir a finals del 2013 per fer alguns concerts i festivals, inclòs el Primavera Sound. La seva música va incloure grans dosis de psicodèlia i de drone, fet que es representa al cartell dissenyat per l’Spencer -seguiu llegint-. Un cartell aparentment minimalista, però que, si un s’hi acosta, té un elevat grau de detall. I una explosió de colors primaveral.

Detall de la intersecció de colors (cartell de Loop)

Detall de la intersecció de colors (cartell de Loop)

Per algun motiu desconegut -potser els aiguats que van caure? La pluja?-, el britànic no va ser l’únic estranger víctima d’atacs d’insectes malvats, així que no tenim foto d’ell, però segur que en podreu trobar alguna per internet. I sinó, una pista: és alt, molt alt. Mentre escrivim aquesta entrevista, l’Spencer ja és de retorn a casa, a la Gran Bretanya, i de retorn també a la feina: ja ha fet un nou pòster -per a Fujiya & Miyagi– i ara està dissenyant-ne un altre per a The Waterboys, destinat al festival de l’Illa de Wight. Ens diu que només un parell d’artistes presents a Flatstock van anar cap al Nos Primavera Sound de Porto; un d’ells, en Gary (Horse), l’artista del cartell dels Pixies per a ambdós festivals.

Com que som nous en tot això del Flatstock, encara ens queda molt per entendre com funciona i ens confonem amb les parades. I és que la parada de Petting Zoo (pòster de Loop) i de Horse (pòster dels Pixies) estaven juntes i, a més, hi havia una noia (That Girl) que no sabíem a quina parada pertanyia. Cal dir que poques parades tenien algun tipus de reclam visible anunciant que venien el pòster oficial del concert d’un grup al Primavera Sound i això feia difícil trobar els pòsters oficials. No és el cas de les parades de Petting Zoo i de Horse, ja que ambdues tenien cartell de reclam on es veia “LOOP” o “PIXIES” respectivament.

M’apropo doncs cap a on hi ha un cartell que posa “LOOP” i pregunto per l’Spencer. Comencem la conversa i demano que m’expliqui tot això de les parades, perquè quedi clar.

Mar Santacana: Comparteixes la parada amb aquesta noia o amb l’artista del pòster dels Pixies?

Spencer: La Johanna (That Girl) i en Gary (Horse) comparteixen una parada i jo sóc el seu veí… Vàrem decidir d’eliminar una part del plafó que separava les nostres parades per poder tenir una mena d’espai obert.

(després de diverses explicacions, em queda clar: la Johanna és ajudant d’en Gary al seu estudi, però també ha portat a Barcelona dissenys propis)

MS: Estàs localitzat a Liverpool, oi?

Si voleu visitar l'Spencer i la seva obra al web de Petting Zoo...

Si voleu visitar l’Spencer i la seva obra al web de Petting Zoo…

S: Tinc l’estudi a Brighton, a la costa sud d’Anglaterra.

(comencem bé; qui té l’estudi a Liverpool és en Gary, no L’Spencer)

MS: Quants anys fa que dissenyes pòsters de concerts? Com i per què vas començar?

S: Fa gairebé 9 anys vaig prendre la decisió de deixar d’intentar adaptar-me al món professional “normal i corrent”. No hi encaixava i em sentia totalment infeliç. Mai no m’havia atrevit a arriscar-me i llançar-me al món creatiu per la por al fracàs, però al final, la sensació de desesperació m’hi va abocar. Realment, hauria desitjat no haver esperat tant de temps. No tenia (no tinc) ni dona, ni fills, ni animals; no tenia (i encara no tinc) casa pròpia ni hipoteca, ni deutes de què m’hagués de fer càrrec. Així que, realment, no hi havia res que m’impedís de seguir els meus somnis, tret dels meus dubtes i la por.
Després de dedicar-me una mica al disseny gràfic per a pàgines web, així com al periodisme, vaig topar-me per casualitat amb l’oportunitat de participar en una Masterclass de serigrafia
(una classe impartida per un expert i destinada a alumnes amb molt de talent). No havia fet serigrafia mai, però tenia alguns dissenys gràfics que semblaven serigrafiats, així que em vaig “colar” al curs. I això és tot: en aquell moment vaig trobar “Allò, “El Camí”. I en el meu interior va néixer una gran passió, que no penso deixar morir: des de llavors he estat aprenent i estudiant la tècnica com un cavernícola estudia el foc.

MS: Pel que fa al pòster de Loop, com ho vas fer? Vas contactar amb el grup i els vas proposar de fer-lo tu?

S: Sí, va ser així. Quan anava a la universitat (o sigui, fa segles) era un fan del grup. En realitat, jo era “The Loop Kid”, entre tots els que escoltaven indie, rock, els gòtics o els punks, els que ens dedicàvem a fumar al pàrking de les bicicletes en lloc d’estudiar. Més endavant, quan Myspace es va convertir en una eina útil per contactar directament amb els grups, vaig escriure alguns missatges al Robert, el cantant i cap de Loop. Li vaig proposar de fer-li els pòsters en cas que algun dia fes un concert o una gira d’algun dels seus projectes enregistrats en solitari… Això no va passar mai i Loop, en principi, no estava previst que es tornessin a reunir, però estic molt content que finalment els d’ATP (All Tomorrow’s Parties) els convencessin. Em vaig emocionar molt amb la seva reunió. I és més! Encara estic més content de poder dir que, quan vaig contactar amb en Robert per proposar-li de fer un pòster per al seu concert al Primavera Sound, no només el tracte amb en Robert va ser fàcil, sinó que, a més, va respondre de manera entusiasta a la meva proposta.
I és que no a tots els artistes
(músics) o grups els agrada la meva obra, o potser el to dels meus correus electrònics -aquí farem un incís: l’Spencer és un dels rara avis que no té ni Facebook ni smartphone; bravo!-. O potser és que protegeixen de manera extrema la part mercantil, monetària o la “marca” del grup. O és que senzillament no comprenen això de les edicions limitades fetes a mà, via treball autònom. Tot això em sembla absolutament raonable i no em sento malament si algun dels grans grups o dels meus grups/artistes preferits em diuen que no, si els proposo de fer-los un pòster. Però és una sensació realment increïble quan un grup especialment important per a tu et diu que sí, que endavant!

 

Cartells de concerts: Kurt Vile, Bat for Lashes, Mudhoney (Petting Zoo)

Cartells de concerts: Kurt Vile, Bat for Lashes, Mudhoney (Petting Zoo)

 

MS: Quin és el missatge del teu pòster de Loop? Què intentes transmetre?

S: Les línies rectes mostren la repetició que hi ha en la música de Loop: és molt repetitiva. D’altra banda, aquestes línies, les corbes, veus? Representen la psicodèlia de la seva música. Pel que fa als colors, he escollit colors vius, primaverals, per al festival. Aquest és el pòster més psicodèlic que he fet fins ara. El meu estil s’adapta a la música del grup, la música i allò que transmet. Crec que si hagués dibuixat un crani, una noia sexi o un animaló, hauria estat fora de lloc; no haurien estat adequats per al pòster.

MS: Has fet algun altre pòster per a les dues darreres edicions del Primavera Sound?

S: El pòster de Loop ha estat el primer que he fet per a un concert del Primavera Sound. Però n’hi haurà més i estic impressionat per la qualitat del cartell que teniu en aquest festival. Sé que hi tornaré segur, ho tinc en els meus plans, així que estaré al capdavant de la cua, ben amatent per quan s’anunciïn els grups per l’any vinent! -riu-

MS: Si vols comentar alguna qüestió més, endavant!

S: Moltes gràcies pel vostre interès en la meva obra i en el Flatstock en general. Som una mena de gran troupe de bestioles rares que viatgem d’un cantó a l’altre i això m’ha permès de fer amics molt especials de tot el món… i encara n’hi haurà molts més, perquè el grup de gent canvia a cada esdeveniment que s’organitza.
Espero que ens tornem a veure l’any vinent.

Acabada de redactar l’entrevista, l’Spencer ja s’ha recuperat pràcticament del tot de l’atac insectívor. Molta sort, Spencer! Esperem veure’t l’any vinent… amb quin grup?

–Properament publicarem els articles sobre els pòsters de: Queens of the Stone Age i Pixies. 

 

TEXT: Mar Santacana
FOTOGRAFIES: Mar Santacana (cartell de Loop i pàgina web; parada de Petting Zoo a Flatstock) i Petting Zoo.

Anuncis

About rockdema

Diari de música en català. Mostra totes les entrades de rockdema

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: